TIEDOTE VIERAILUISTA LEEVI RY:n PALVELUTALOISSA

Hyvät palvelutaloasukkaat, omaiset ja läheiset!

Leevin palvelutalo Haagassa ja Rumpupolun palvelutalo Kannelmäessä pidetään edelleen suljettuina ulkopuolisilta vierailijoilta COVID- 19 (korona) pandemian vuoksi. Tapaamiset omaisten kanssa suositellaan tapahtuvan ulkona, turvavälit huomioiden. Talojen sisällä tapahtuvaan toimintaan ei ole vielä annettu lupaa, joten vierailut eivät ole suositeltavia edes asukkaiden kotona. Pyrimme edelleen huolehtimaan asukkaiden tarpeista mahdollisimman hyvin, seuraamme tiivisti tilannetta ja noudatamme meille annettuja ohjeita. Olemme toistaiseksi säilyneet tartunnoilta ja toivomme tilanteen pysyvän edelleen samanlaisena. Vain välttämättömät käynnit ovat sallittuja ja toivomme näistä sovittavan etukäteen talon henkilökunnan kanssa.

Hyvä ryhmäkotiasukkaan omainen!

Ikääntyneiden hoivapalvelujen vierailurajoituksia vapautetaan. Voit tavata omaistasi hoitopaikan pihalla. Sovithan tapaamisen aina etukäteen,  omaistasi hoitavan toimipaikan kanssa, viimeistään tapaamista edeltävänä päivänä. Tapaaminen voi kestää 15–30 minuuttia ja sen aikana on käytettävä suojavarusteita. Omaisesi voi tavata vierailijoita ulkona kerran päivässä. Vierailijoita voi olla enintään kaksi kerrallaan. Hoitaja saattaa omaisesi ulos ja vie hänet vierailun päätyttyä takaisin sisälle. Vierailemaan saa tulla vain terveenä.Vierailun aikana tulee käyttää kirurgista suu-nenäsuojaa,  koko tapaamisen ajan. Hoitajat opastavat sinulle suojan käytön. Kiinnitäthän huomioita myös hyvään käsihygieniaan. Suosittelemme, että otat tapaamiseen mukaan oman käsihuuhdepullosi. Huolehdithan riittävästä turvavälistä omaiseesi mahdollisuuksien mukaan.  Pidä turvaväliä myös muihin ulkoilijoihin. Turvavälin olisi hyvä olla vähintään kaksi metriä.

Tapaamiset ovat toistaiseksi mahdollisia vain ulkona. Seuraamme tarkasti tilanteen kehittymistä ja sosiaali- ja terveysministeriön ohjeistusta.

Kiitokset ymmärryksestä ja yhteistyöstä. Olkaa herkästi yhteydessä meihin, tai muuhun henkilökuntaan, mikäli on kysyttävää tai omaisenne tilanne huolestuttaa.

Leevin palvelutalon johtaja Heli Lahtinen puh: 040 841 2527

Rumpupolun palvelutalon johtaja Erja Laasonen puh: 0400 782 427